هدف ما توسعه کانون‌های مساجد همگام با منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است
هدف ما توسعه کانون‌هاي مساجد همگام با منويات مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب است

هدف ما توسعه کانون‌های مساجد همگام با منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است

معاون پشتيباني و توسعه منابع ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور گفت: اولين نگاه ما در حوزه توسعه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، منطبق با فرمايش مقام معظم رهبري درباره بيانيه گام دوم انقلاب است.
شناسه خبر : 11775 تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۲:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از جنوب کرمان: «جلال ریزانه»، معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با «حسین اسحاقی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، دیدار و گفت وگو کرد.

 

ریزانه در این دیدار طی سخنانی اظهار کرد: اولین نگاه ما در حوزه توسعه کانون های مساجد منطبق با فرمایش مقام معظم رهبری درباره بیانیه گام دوم انقلاب، راه اندازی کانون های نسل دوم انقلاب با مدل طراحی شده است.


 
 معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: یکی از حوزه های مورد تاکید ما در کانون های نسل دوم انقلاب این است که هر فعالیتی که می خواهد در حوزه فرهنگ و هنر مساجد صورت بگیرد، باید دارای پیوستی اقتصادی باشد به شکلی که کانون ها و بچه های مسجدی با درآمد زایی از فعالیت های خود، کیفیت خدمات را ارتقا داده و بتوانند فعالیت های خود را ادامه دهند.


 
وی  ادامه داد: منابع در حوزه فرهنگ بسیار محدود است اما در مقابل این محدودیت، ظرفیت های بسیار زیادی در کانون ها وجود دارد که می تواند منتهی به ایجاد ثروت در حوزه کانون ها شود لذا دومین سیاست ما در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و در راه اندازی نسل دوم کانون ها این است که بتوانیم از حوزه کارآفرینی فرهنگی استفاده کنیم.


 
ریزانه تاکید کرد: اولین سیاست ما در ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور این است که هر توسعه ای که قرار است ایجاد شود از دور دست ترین و محروم ترین مناطق صورت بگیرد، استان کرمان دارای ظرفیت های بسیار زیادی هم به لحاظ منابع استراتژیک در حوزه ژئوپولیتک است و هم از منابع انسانی، طبیعی و فرهنگی برخوردار است.
 


 
معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: توافق های خوبی در این زمینه انجام شده و امیدواریم با راه اندازی شرکت های دانش بنیان فرهنگی و با استفاده از ظرفیت های ملی که در این حوزه طراحی و تعبیه شده است بتوانیم این حرکت را در استان کرمان به عنوان اولین استان در کشور رقم بزنیم.


 
 
وی اظهار کرد:  حوزه جنوب کرمان  دارای ظرفیت های بسیار بالایی به لحاظ فضای سرمایه گذاری و هم به لحاظ استعدادهای منابع انسانی در حوزه کشاورزی و فرهنگی است و ما امیدواریم که بتوانیم طرح های قابل توجه و توجیهی در این خصوص ارائه کنیم.


 
ریزانه تاکید کرد: سیاست و رویکرد ما در ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در بحث محرومیت زدایی، توانمندسازی کانون ها است یعنی در واقع قصد داریم شتاب دهنده هایی را در حوزه ستادهای استانی تعبیه کرده و از این شتاب دهنده ها، ایده ها و منابع موجود درحوزه های کارآفرینی استفاده کنیم تا با تولید ثروت، اشتغال‌زایی کرده و خدمات فرهنگی که در این قالب به بچه های مسجد ارائه می شود، تاثیرگذار باشد.

 

 
معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: در نظر داریم با بهره گیری از منابع مستقر در جنوب کرمان در اولین اقدام، این منابع را با همت مدیران استانی در قالب طرحی به بهره‌برداری برسانیم تا درآمدهای آن در حوزه فعالیت های بچه های مسجدی در استان مورد استفاده قرار گیرد.


 
 
 وی گفت: از همه بچه مسجدها که ایده و طرح دارند درخواست داریم پیشنهادات و نظرات خود را با ما در میان گذاشته و طرح ها و ایده های خود را در اختیار ما قرار دهند، زیرا ما هنگامی به موفقیت دست می یابیم که ایده های مختلف را شنیده و از ظرفیت و پتانسیل همه بچه مسجدی ها در پیشبرد برنامه ها استفاده کنیم.

 

 
ریزانه در پابان افزود: مسجد یک مکان معنوی است که باید منتهی به رفع نیازهای جامعه ما و مخصوصا در حوزه کانون های مساجد شود، کانون های مساجد دارای استعدادها و پتانسیل های بسیاری هستند که امیدواریم با مدیریت صحیح بتوانیم از این منابع به خوبی بهره ببریم.