ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) جنوب کرمان بازوی توانمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان هستند
ستاد هماهنگي کانون‌هاي (فهما) جنوب کرمان بازوي توانمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان هستند

ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) جنوب کرمان بازوی توانمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان هستند

اسحاقي با اشاره به فعاليت هاي متعدد ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در جنوب استان کرمان گفت: اين مجموعه در عرصه هاي متعددي حضور دارد و در واقع بازوي توانمندي براي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان محسوب مي شود.
شناسه خبر : 13434 تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌اي (فهما) ازجنوب کرمان: حسين اسحاقي در آيين رونمايي از پايگاه اطلاع رساني فهما جنوب کرمان، گفت: ايجاد این پایگاه از یک سو و فعالیت هایی که در سطح رسانه های مختلف از جمله رادیو و تلویزیون و البته فضای مجازی به منظور معرفی و شناساندن کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام می شود اقدام ارزنده و قابل توجهی است که در این دوره اتفاق افتاد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان گرمان گفت: از افتخارات من این است که مدير مسئول يکي از کانون هاي فرهنگي هنري مساجد جنوب کرمان بوده و پرورش يافته آن هستم.

 

اسحاقي ابراز کرد: جنوب کرمان يکي از مناطق محروم کشور و داراي هفت شهرستان است، زندگي بیشتر مردم اين منطقه روستايي است و از این نظر تعداد قابل توجهي از کانون هاي فرهنگي هنري مساجد روستايي بوده و در روستاها مشغول فعاليت هستند.

 

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي جنوب کرمان گفت: دو ويژگي اصلي کانون هاي مساجد جنوب کرمان برخورداري از ظرفيت نيروي انساني و علاقمندي مردم به مشارکت در فعاليت هاي آنان است و اين امر موجب شد تا کانون هاي فرهنگي هنري مساجد جنوب کرمان به يک قطب فرهنگي در روستاها تبديل شوند.

 

وي افزود: اداره کل ارشاد اسلامي جنوب کرمان با معدود نيرو در حال فعاليت است و کانون هاي مساجد به منزله بازويي توانمند براي اين اداره کل هستند و همواره در برنامه هاي مختلف به ما کمک مي کنند.

 

اسحاقي با بيان اين مطلب که چند نکته در خصوص کانون هاي مساجد جنوب کرمان حائز اهميت است، خاطرنشان کرد: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد جنوب ظرفيت بسيار خوبي براي ترويج فرهنگ صحيح استفاده از فضاي مجازي مي باشند.

 

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي جنوب کرمان در پایان گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب استان کرمان، همچنین ظرفيت بالايي در ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني و سبک زندگي اسلامي دارد  و با توجه به اين که زندگي اکثر مردم روستايي و عشايري است مي توان از ظرفيت کانون ها در بحث روستاها و عشاير دوستدار کتاب بهره برد.