آغاز زندگی مشترک ۱۰ زوج در سایه اجرای طرح مسجد دوستدار خانواده
آغاز زندگي مشترک ۱۰ زوج در سايه اجراي طرح مسجد دوستدار خانواده

آغاز زندگی مشترک ۱۰ زوج در سایه اجرای طرح مسجد دوستدار خانواده

از ابتداي آغاز طرح مسجد دوستدار خانواده تاکنون ۱۰ زوج زندگي مشترک خود را در سايه اجراي اين طرح آغاز کرده اند.
شناسه خبر : 13819 تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۱:۴۱

به گزارش ستادارتباطات رسانه اي (فهما) ازجنوب کرمان: «محدثه رودباري» با اشاره به اجراي طرح مسجد دوستدار خانواده، گفت: از ابتداي آغاز طرح مسجد دوستدار خانواده تاکنون ۱۰ زوج زندگي مشترک خود را در سايه اجراي اين طرح آغاز کرده اند.

 

مجري طرح مسجد دوستدار خانواده ابراز کرد: رويکرد اصلي برنامه هاي اين طرح در حوزه خانواده از جمله ترويج فرهنگ ازدواج آسان است.

 

وي ادامه داد: بر همين اساس با حضور مشاورين خانواده، کارشناسان دين و جمعي از معتمدين مسجدي، کارگروه واسطين ازدواج راه اندازف شده تا بتوانيم با کمک يکديگر در تسهيل ازدواج جوانان گام برداريم.

 

رودباري گفت: يکي از برنامه هاي طرح مسجد دوستدار خانواده، راه اندازي اتاق عقد فاطمي است تا زوجين علاقمند به آغاز زندگي مشترک از يک مکان معنوي هستند بتوانند در اتاق عقد فاطمي واقع در مسجد حضرت زهرا (س) عقد کنند.

 

رودباري افزود: اتاق عقد فاطمي، داراي سفره عقد است و از زوجين کم بضاعت مي توانند از امکانات اين اتاق به صورت رايگان بهره مند شوند اما افرادي که توان مالي دارند آنها نيز مي توانند با پرداخت اندکي هزينه از امکانات فراهم شده در اين اتاق استفاده کنند.

 

مجري طرح مسجد دوستدار خانواده اظهار کرد: يکي ديگر از برنامه هاي طرح مسجد دوستدار خانواده، برگزاري دوره هاي مشاوره قبل و بعد از ازدواج براي زوجين با استفاده از ظرفيت کارشناسان دين و مشاورين خانواده مي باشد.

 

وي عنوان کرد: با توجه به ضرورت فرا گرفتن مهارت هاي قبل و بعد از ازدواج بنابراين تصميم اين دوره هاي آموزشي را براي زوجين برگزار کرده تا در زمينه کاهش آسيب هاي حوزه خانواده نيز گام مهمي برداريم.

 

رودباري افزود: کارآفريني و اشتغال بانوان سرپرست خانواده يکي ديگر از برنامه هاي طرح مسجد دوستدار خانواده است که در همين راستا تا قبل از شيوع کرونا کارگاه آموزش خياطي براي تعدادي از اين بانوان راه اندازي کرديم که متاسفانه با شيوع اين بيماري و تعطيلي مساجد، برنامه هاي طرح مسجد دوستدار خانواده تعطيل شد.

 

مجري طرح مسجد دوستدار خانواده گفت: متاسفانه يکي از مشکلاتي که در سطح شهرستان جيرفت بعد از شيوع کرونا با آن مواجه بوديم کمبود ماسک و دستکش بود بنابراين کارگاه خياطي را به کارگاه توليد ماسک و دستکش تبديل کرديم.

 

وي ادامه داد: همچنين در ايام کرونايي با جلب کمک هاي خيرين توانستيم به تعدادي از افراد نيازمند مخصوصا نيازمندان متضرر از کرونا که در محله مسجد زندگي مي کنند، خدمت رساني کنيم.

 

رودباري در خاتمه يادآور شد: اتاق عقد فاطمي طرح مسجد دوستدار خانواده آماده ارائه خدمات به زوجيني است که تمايل دارند با سادگي و در پرتو عنايات خاصه حضرت زهرا (س) زندگي خود را از مسجد آغاز کنند، البته با توجه به شيوع کرونا مراسم با رعايت کامل نکات بهداشتي و فاصله اجتماعي و با تعداد اندکي همراه برگزار مي شود. شايان ذکر است؛ طرح مسجد دوستدار خانواده توسط کانون فرهنگي هنري شهيد شجاع حيدري در مسجد حضرت زهرا (س ) شهر جيرفت اجرا مي شود.