آغاز فاز دوم اجرای طرح بهره‌مندی هر خانه از یک قرآن کریم
آغاز فاز دوم اجراي طرح بهره‌مندي هر خانه از يک قرآن کريم
مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان خبر داد:

آغاز فاز دوم اجرای طرح بهره‌مندی هر خانه از یک قرآن کریم

دومين مرحله از اجراي طرح خيرات قرآن کريم خيرات ماندگار تحت عنوان طرح بهره مندي هر خانه از يک قرآن کريم در سطح جنوب کرمان آغاز شد.
شناسه خبر : 17385 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۷:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از جنوب  استان کرمان، مجید خوبی زاده گفت: دومین مرحله از اجرای طرح خیرات قرآن خیرات ماندگار تحت عنوان طرح بهره مندی هر خانه از یک قرآن کریم در سطح جنوب کرمان آغاز شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با بیان این مطلب که این طرح با مشارکت مجمع خیرین قرآنی اصفهان اجرا می شود، افزود: در راستای اجرای طرح بهره مندی هر خانه از یک قرآن کریم، در بین خانواده های سطح شهر و روستاهای محروم جنوب کرمان قرآن کریم توزیع می شود تا هیچ خانه ای بدون قرآن کریم باقی نماند.

 

وی بیان کرد: این طرح از شهرها و روستاهای شهرستان قلعه گنج آغاز شده و سپس در سایر شهرستان های جنوب کرمان اجرا می شود.

 

خوبی زاده با اشاره به استفاده از ظرفیت مدیران کانون های مساجد جنوب کرمان در اجرای طرح بهره مندی هر خانه از یک قرآن کریم، اظهار کرد: به همین منظور از طریق اطلاع رسانی به مدیران کانون های شهری و روستایی که در محله های همجوار آنها خانه های بدون قرآن کریم را شناسایی کرده و به ما اعلام کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: مدیران می بایست سپس نام و نام خانوادگی صاحب خانه به همراه شماره تلفن و نام شهر و یا روستای محل سکونت این خانواده ها را برای ما ارسال کنند تا ما نیز در اسرع وقت برای آنها قرآن ارسال کنیم.
 


وی اظهار کرد: به خانواده های ساکن شهرها و روستاهای بدون مسجد و کانون فرهنگی هنری نیز قرآن کریم اهدا می شود.

 

خوبی زاده اضافه کرد: علاوه بر توزیع قرآن کریم، کتاب ارزشمند مفاتیح الجنان نیز ارسال می شود و اولویت ارسال این کتب با مدیرانی است که لیست اعلام نیاز را سریع تر از سایرین برای ما ارسال کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یادآور شد: طرح خیرات قرآن کریم خیرات ماندگار، طرحی ابتکاری بود که هم زمان با آغاز دهه کرامت برای نخستین بار از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان برای تامین قرآن مورد نیاز مساجد سطح منطقه اجرا شد.

 

وی با اشاره به این که در مرحله نخست از اجرای طرح خیرات قرآن کریم خیرات ماندگار یکهزار جلد قرآن کریم در مناطق محروم جنوب کرمان توزیع شد، بیان کرد: در مرحله نخست این طرح ۱۰۰ جلد قرآن کریم از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، ۱۰۰ جلد از با مشارکت دفتر مرجع عالیقدر آیت الله مکارم شیرازی و همچنین با جلب کمک های مردمی نیز ۸۰۰ جلد قرآن کریم در مناطق محروم هفت شهرستان جنوب کرمان توزیع شد.

 

خوبی زاده در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم با اجرای طرح خیرات قرآن کریم خیرات ماندگار و طرح بهره مندی هر خانه از یک قرآن کریم، دیگر هیچ مسجد و خانه ای در جنوب کرمان بدون قرآن کریم وجود نداشته باشد و همه مردم در منازل خود از این کتاب آسمانی بهره مند شوند.