تاسیس ۴۸ کانون فرهنگی هنری تا پایان سال جاری در جنوب استان کرمان
تاسيس ۴۸ کانون فرهنگي هنري تا پايان سال جاري در جنوب استان کرمان

تاسیس ۴۸ کانون فرهنگی هنری تا پایان سال جاری در جنوب استان کرمان

سهميه تاسيس کانون فرهنگي هنري ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد جنوب کرمان در سال جاري، ۴۸ کانون فرهنگي هنري است که مي بايست تا پايان امسال تاسيس شوند.
شناسه خبر : 20646 تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از جنوب استان کرمان؛ «مجید خوبی زاده» گفت: سهمیه تاسیس کانون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در سال جاری، ۴۸ کانون فرهنگی هنری است که می بایست تا پایان امسال تاسیس شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: این سهمیه به صورت ماهانه در نظر گرفته شده و بر همین اساس هر ماه ۸ کانون فرهنگی هنری در جنوب کرمان راه اندازی و تاسیس می شوند.

 

وی با بیان این مطلب که سهمیه تاسیس کانون به مساجد دارای ظرفیت و توانمند داده می شود، ابراز کرد: سعی داریم با استفاده از ظرفیت مدیران کانون ها مساجد منطقه، مساجد توانمند فاقد کانون را شناسایی کرده و سپس از طریق برقراری ارتباط با متولیان این مساجد، مجوز تاسیس کانون فرهنگی هنری به آنها دهیم.

 

خوبی زاده یادآور شد: مطابق اساسنامه جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست نسبت به ثبت و بارگزاری اطلاعات خود در سامانه بچه های مسجد اقدام کرده تا بتوانند مجوز الکترونیکی دریافت کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان کرد: قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد جنوب کرمان راه اندازی شده است که تاکنون تعدادی از این کانون ها با مراجعه به بخش کاربری کانون در سامانه بچه های مسجد اقدام به ثبت اطلاعات خود کرده و مجوز الکترونیکی دریافت کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: اولویت صدور مجوز الکترونیکی کانون ها بر اساس امتیاز در سامانه بچه‌های مسجد است و همچنین برخورداری کانون از ۲ هزار امتیاز، شرایط سنی مدیران که می بایست بین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد، دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس، ثبت حداقل ۲۰ عضو برای کانون های شهری و ۱۰ عضو برای کانون های روستایی در سامانه، بارگزاری مدارک، داشتن امام جماعت و تکمیل اطلاعات ارکان کانون از دیگر شرایط اخذ مجوز الکترونیکی است.

 

خوبی زاده در خاتمه عنوان کرد: یکی از مزیت های مجوز الکترونیکی کانون ها را تسریع در روند صدور آنها است و خوشبختانه سامانه بچه های مسجد بستری را فراهم کرده تا کانون ‌ها بتوانند از طریق فضای مجازی موارد اداری مربوطه را پیگیری کرده و در نهایت رفت و آمد آنها به مرکز استان به حداقل می رسد.