مستند پیک کتاب‌رسان در جشنواره عمار رتبه برتر را کسب کرد
مستند پيک کتاب‌رسان در جشنواره عمار رتبه برتر را کسب کرد
مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان:

مستند پیک کتاب‌رسان در جشنواره عمار رتبه برتر را کسب کرد

مستند پيک کتاب رسان کاري از گروه فيلم سازي کانون فرهنگي هنري مصباح جيرفت، در اختتاميه جشنواره فيلم عمار رتبه برتر را کسب کرد.
شناسه خبر : 21752 تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از جنوب استان کرمان: «مجید خوبی زاده» گفت: مستند پیک کتاب رسان کاری از گروه فیلم سازی کانون فرهنگی هنری مصباح جیرفت، در اختتامیه جشنواره فیلم عمار حائز رتبه برتر شد.

 

مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان پیک کتاب رسان را طرحی نو در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برشمرد و افزود: سال گذشته هم زمان با هفته کتاب و کتابخوانی این طرح ابتکاری به صورت محله محور در شهر علی آباد عمران اجرا شد.

 

وی در خصوص نحوه اجرای این طرح، ابراز کرد: بچه های مسجدی دوچرخه سوار برای امانت دهی کتاب های مورد نیاز اهالی محله های این شهر، کتاب ها را درب منازل آنها تحویل دادند.


خوبی زاده یادآور شد: یکی از کانون های برتر جنوب کرمان، کانون فرهنگی هنری مصباح است که از سال ۱۳۹۱به طور تخصصی وارد عرصه فیلم و مستند سازی شده و سال گذشته نیز در راستای  معرفی طرح پیک کتاب رسانه، مستند آن را تولید کرد.

 

مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان تاکید کرد: در دومین رویداد ملی فهما و ذیل طرح ملی ایران قوی تربیت هنرمند متعهد و تولید هنر متعهد، یکی از رویکردهای این ستاد است که تحقق آن در دستور کار قرار دارد.

 

وی کانون های مساجد را سرچشمه هنر متعهد برشمرد و ادامه داد: کانون های مساجد می توانند با جذب و استعدادیابی نیروهای نوجوان و جوان و نیز آموزش مهارت های هنری به آنها، نسبت به تربیت هنرمند متعهد و تولید هنر متعهد اقدام کنند.

 

خوبی زاده اظهار کرد: خوشبختانه علی رغم عدم وجود زیرساخت های لازم برای تولید یک مستند خوب اما این مشکلات نتوانست مانعی بر سر راه هنرمندان متعهد کانون فرهنگی هنری مصباح شود و آنها با تلاش و کوشش توانستند یک اثر هنری متعهد تولید کنند.

 

مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان در خاتمه ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه را یکی از ضروریات قلمداد کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، یکی از برنامه های کانون های مساجد در این روزهای کرونایی است که و با الگو گرفتن از برنامه شاخص رواق کتاب ذیل طرح ملی ایران قوی، در حال فعالیت هستند.