صحیفه سجادیه دومین سند مکتوب برای اصلاح امت و بیداری جامعه است
صحيفه سجاديه دومين سند مکتوب براي اصلاح امت و بيداري جامعه است
استاد حوزه علمیه جیرفت؛

صحیفه سجادیه دومین سند مکتوب برای اصلاح امت و بیداری جامعه است

حجت الاسلام و المسلمين احمدي با اشاره به مضامين والاي صحيفه سجاديه، اظهار کرد: اين اثر گران‌سنگ دومين سند مکتوب براي اصلاح امت و بيداري جامعه است.
شناسه خبر : 30142 تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما)از جنوب کرمان، در راستاي يازدهمين کنگره بين المللي امام سجاد (ع)، نشست علمي با موضوع صحيفه سجاديه به ميزباني ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد جنوب کرمان با حضور حجت الاسلام مرتضي احمدي از اساتيد حوزه علميه جيرفت به صورت مجازي برگزار شد.

حجت الاسلام «مرتضي احمدي» در اين نشست، گفت: به تعبير علماي دين صحيفه سجاديه يک کتاب کامل و ذخيره اي بزرگ و ماندگار است که از امام سجاد (ع) براي ما به يادگار مانده است.

اين استاد حوزه علميه جيرفت، با بيان اين مطلب که صحيفه سجاديه مشتمل بر ۵۴ دعا است، اظهار کرد: اين گنجيه معنوي با حمد و ثناي پروردگار آغاز شده و سراسر آن همراه با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) است.

وي با اشاره به دوران امامت امام سجاد (ع)، ابراز کرد: متاسفانه خلفاء اموي شرايط جامعه آن دوران را به گونه اي به وجود آورده بودند که امام سجاد (ع) با وجود خفقان، قادر نبود، پيام دين و وقايع عاشورا را به اطلاع مردم برساند.

حجت الاسلام احمدي تاکيد کرد: آن حضرت براي ابلاغ دستورات الهي و همچنين براي اين که قلوب مردم پس از وقايع کربلا منقلب شود و آنها توبه کنند، صحيفه سجاديه را مملو از دعا و نيايش است را انشاء کردند.

حجت الاسلام احمدي با بيان اين مطلب که هيچ مصيبتي در عالم بالاتر از مصائب اهل بيت (ع) در کربلا نيست، اضافه کرد: امام سجاد (ع) با توجه به خفقان حاکم بر جامعه براي روشنگري مسير هدايت امت را از طريق صحيفه سجاديه ادامه دادند.

اين استاد حوزه علميه جيرفت در خاتمه اظهار کرد: بعد از قرآن کريم، کتاب صحيفه سجاديه دومين سند مکتوب براي اصلاح امت و بيداري جامعه است زيرا در ميان دعاها و نيايش هاي اين کتاب مفاهيم ارزشمندي نهفته است. گفتني است؛ نشست علمي با موضوع صحيفه سجاديه با حضور مدير ستاد فهماي جنوب کرمان و با حضور مجازي مديران کانون هاي مساجد منطقه برگزار شد.