بصیرت افزایی حضرت زینب (س) مانع تحریف وقایع عاشورا شد
بصيرت افزايي حضرت زينب (س) مانع تحريف وقايع عاشورا شد
امام جمعه جیرفت:

بصیرت افزایی حضرت زینب (س) مانع تحریف وقایع عاشورا شد

حجت الاسلام ميثم تارم گفت: حضرت زينب (س) نقش بي بديلي در حفظ دستاوردهاي عاشورا و تبيين قيام امام حسين (ع) دارد چرا که اگر حضرت زينب (س) در جريان وقايع عاشورا حضور نداشت قطعا يزيد و يزيديان به تحريف وقايع عاشورا مي پرداختند.
شناسه خبر : 30698 تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۱:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) جنوب کرمان: وبينار اربعين با محوريت تبيين و گسترش آموزه هاي حسيني برگزار شد.

حجت الاسلام ميثم تارم در وبينار اربعين حسيني، با اشاره به نقش حضرت زينب (س) در وقايع عاشورا، گفت: حضرت زينب (س) نقش بي بديلي در حفظ دستاوردهاي عاشورا و تبيين قيام امام حسين (ع) دارد چرا که اگر حضرت زينب (س) در جريان وقايع عاشورا حضور نداشت قطعا يزيد و يزيديان به تحريف وقايع عاشورا مي پرداختند.

امام جمعه جيرفت افزود: آن حضرت در کوفه، در مسير رسيدن به شام و همچنين در شام با بصيرت افزايي و سخنراني اهداف قيام امام حسين (ع) را بيان کرده و بدبيني هايي که بر اثر تبليغات شوم يزيديان به وجود آمده بود را از بين برد.

وي خاطرنشان کرد: سخنان بصيرت افزا و نافذ حضرت زينب (س) و امام سجاد (ع) آنچنان تاثير گذار بود و اجازه نداد که اهداف قيام امام حسين (ع) در کربلا دفن شود.

حجت الاسلام تارم با تاکيد بر حفظ و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و آرمان هاي شهدا، بيان کرد: طبق بيانات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) بايد نقش امام راحل و رزمندگان در دفاع مقدس براي همگان به ويژه نسل جوان تبيين شود چرا که دشمن به دنبال تحريم دفاع مقدس است.

 اين کارشناس دين اظهار کرد: براي جلوگيري از تحريف بايد يادواره هاي شهدا باشکوه برگزار شود و اهداف دفاع مقدس و رشادت هاي شهدا توسط يادگاران ۸ سال دفاع مقدس نقل شود.

وي راهپيمايي اربعين حسيني را يکي از معجزات و آيات الهي برشمرد و عنوان کرد: متاسفانه امسال نيز شيوع ويروس منحوس کرونا راهپيمايي عظيم اربعين حسيني را تحت الشعاع قرار داده است.

حجت الاسلام تارم تصريح کرد: هر ساله در راهپيمايي اربعين از اقدام، مليت ها و مذاهب مختلف در اين راهپيمايي شرکت مي کنند که اين همبستگي بين المللي قطعا زمينه ساز ظهور است.

وي گفت: در  راهپيمايي عظيم اربعين حسيني صفاتي همچون ايثار، از خودگدشتگي، همدلي و مواسات وج مي گيرد و اين راهپيمايي زمينه ساز وحدت مسلمين و اديان خواهد بود.

حجت الاسلام جعفر نيک نفس در وبينار  اربعين حسيني، گفت: اربعين در لغت به معناي چهل است و در قرآن کريم از کلمه اربعين مستمرا استفاده شده است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي جنوب کرمان محرم و عاشورا را حائز اهميت برشمرد و افزود: پس از واقعه عاشورا و اسرا از شام به مدينه حرکت کردند بنا بر قول شيخ مفيد و طوسي، در روز اربعين به کربلا رسيدند و اين يکي از جنبه هاي اربعين است.

وي بيان کرد: از سوي ديگر روايت شده جابربن عبدالله انصاري شخصيتي که دوران پنج معصوم (ع) را درک کرده ولايتمداري اين شخصيت بزرگوار که به عنوان شاخصه اصلي در متون تاريخي ثبت شده، در اربعين به کربلا رسيد و به زيارت قبر مطهر سيدالشهدا رسيد.

حجت الاسلام نيک نفس با بيان اين که جابربن عبدالله انصاري اولين زائر قبر مطهر امام حسين (ع) است، اظهار کرد: در ظاهر شايد جابربن عبدالله انصاري به دليل کهولت سن از قيام عاشورا جا ماند اما با برپا کردن اربعين در واقع عاشورا را زنده کرد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي جنوب کرمان خاطرنشان کرد: درست است که ما در زمان واقعه کربلا حضور نداشته و نتوانستيم از ولي خدا حمايت کنيم اما اگر نيت ما عاشورايي باشد و شور توام با شعور حسيني در ما به وجود آمد قطعا در شمار ياران امام حسين (ع) قرار مي‌گيريم.

وي در پایان عنوان کرد: امسال به دليل شيوع کرونا خيلي از عزاداران حسيني از زيارت اربعين حسيني جامانده و نتوانستند در پياده روي شرکت کنند اما قطعا اگر قلوب ما عاشورايي و حسيني باشد جزء زائرين کربلا محسوب مي شويم.