کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در شکل‌گیری مسجد تراز اسلامی دارند
کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد نقش مهمي در شکل‌گيري مسجد تراز اسلامي دارند
مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در شکل‌گیری مسجد تراز اسلامی دارند

خوبي‌زاده، ضمن گراميداشت 19 مهر سالروز بيانات مقام معظم رهبري در مورد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، اظهار کرد: کانون‌ها نقش بسزايي در شکل‌گيري مسجد تراز اسلامي دارند.
شناسه خبر : 31061 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۵

«مجيد خوبي زاده» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، بيانات مقام معظم رهبري در ۱۹ مهر ماه را نقطه عطف و شروع تازه اي در همکاري کانون هاي با ارکان مسجد به ويژه بسيج برشمرد و گفت: تعامل و هم افزايي کانون هاي فرهنگي هنري از طريق تعامل با ارکان مساجد اعم از ائمه جماعات، پايگاه هاي مقاومت بسيج در راستاي دستيابي به مسجد تراز اسلامي است.

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فهماي جنوب کرمان با اشاره به فعاليت هاي کانون هاي فهما در جنوب کرمان، ابراز کرد: يکي از فعاليت هاي اين ستاد به منظور ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني استفاده از ظرفيت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است.

وي بيان کرد: براي تحقق اين مهم، صدور مجوز تاسيس کتابخانه و تجهيز و راه اندازي آنها در دستور کار قرار دارد تا با راه اندازي کتابخانه ها در دل مساجد سطح مطالعه در جامعه به ويژه در مناطق محروم و کم برخوردار افزايش يابد.

خوبي زاده طرح شنبه هاي با کتاب مساجد را يک طرح موثر در حوزه کتاب و کتابخواني، دانست و گفت: اين طرح حول محور ائمه جماعات مساجد و با مشارکت مديران و اعضاي کتابخانه هاي کانون هاي مساجد شنبه هر هفته به صورت حضوري و يا مجازي برگزار مي‌شود.

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فهماي جنوب کرمان فراهم شدن زمينه آشنايي اهالي مسجد با کتاب هاي مفيد و ارزشمند و همچنين ترغيب و تشويق آنها به کتاب و کتابخواني را از مزاياي، طرح شنبه هاي با کتاب مساجد برشمرد.

 وي عنوان کرد: طرح تلاوت نور يکي از فعاليت هاي قرآني کانون ها است که با حمايت هاي ستاد و با محوريت کانون هاي فرهنگي هنري در مساجد در حال برگزاري است.

خوبي زاده ترويج معارف نهج البلاغه و صحيفه سجاديه را يکي از رويکردهاي اصلي ستاد هماهنگي کانون هاي فهماي جنوب کرمان قلمداد کرد و افزود: طرح و برنامه هاي نهج البلاغه خواني و صحيفه سجاديه با توجه به شرايط کرونايي در قالب نشست هاي مجازي در حال برگزاري است.

مدير ستاد فهماي جنوب کرمان طرح ملي سه شنبه هاي تکريم را از ابتکارات ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور براي تجليل از نخبگان مجاور مسجد و خانواده هاي معظم شهدا، دانست و خاطرنشان کرد: از ابتداي سال جاري طرح ملي سه شنبه هاي تکريم تحت عنوان طدح شکوه مادري در حال اجرا است.

 

 وي ادامه داد: در طرح شکوه مادري از مادراني که مديريت کانون فرهنگي هنري مسجد را بر عهده داشته و در زندگي خانوادگي نيز مادراني نمونه هستند، تجليل مي شود.   وي يکي از فعاليت هاي ويژه ستاد هماهنگي کانون هاي فهماي جنوب کرمان را برقراري ارتباط با خيرين ديگر استان ها و جلب کمک هاي مومنانه آنها در زمينه فعاليت هاي فرهنگي و نيز خدمت رساني به محرومين برشمرد.

خوبي زاده در خاتمه عنوان کرد: تاکنون با جلب کمک هاي مومنانه خيرين بخشي از مفاتيح و قرآن کريم مورد نياز مساجد مناطق محروم تامين شده است و علاوه بر اين نيز سبدهاي غذايي، بسته هاي گوشت قرباني در بين نيازمندان منطقه توزيع شده و به درمان تعدادي از بيماران نيازمند نيز کمک شده است.