ائمه جماعات مساجد می‌توانند در تربیت و پرورش نسلی انقلابی نقش‌آفرینی کنند
ائمه جماعات مساجد مي‌توانند در تربيت و پرورش نسلي انقلابي نقش‌آفريني کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان:

ائمه جماعات مساجد می‌توانند در تربیت و پرورش نسلی انقلابی نقش‌آفرینی کنند

حسين اسحاقي نقش امام جماعت را در شکل گيري ساختارهاي فکري نوجوانان و جوانان تاثيرگذار برشمرد و تاکيد کرد: ائمه جماعات مساجد مي توانند در تربيت و پرورش نسلي انقلابي نقش آفريني کنند.
شناسه خبر : 31069 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ا ي (فهما) ازجنوب کرمان: «حسين اسحاقي» طی دیداری با امام جمعه جيرفت به مناسبت گراميداشت سالروز گراميداشت ۱۹ مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری پیرامون کانون‌های مساجد، گفت: کانون‌ها براي ساماندهي برنامه هاي فرهنگي و هنري در مساجد که نتيجه آن تربيت هنرمندان متعهد در بدنه فرهنگي هنري جامعه است، تاسيس شده اند.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي جنوب کرمان ضمن گراميداشت ۱۹ مهر، ادامه داد: مقام معظم رهبري در بياناتي ارزشمند به منظور تعامل و همکاري کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با بسيج، يکسري وظايف و تکاليفي را بر عهده آنها نهادند.

وي با بيان اين مطلب که بيش از ۹۰ درصد از کانون هاي مساجد جنوب کرمان در مناطق روستايي و عشايري قرار دارند، افزود: به همت کانون هاي فرهنگي هنري با محوريت ائمه جماعات مساجد کارهاي ارزشمندي در حوزه هاي مختلف فرهنگي و هنري در منطقه انجام مي شود که بيانگر تلاش کانون هاي مساجد و نقش ائمه جماعات است.

اسحاقي نقش امام جماعت را در ساختارهاي فکري نوجوانان و جوانان تاثيرگذار برشمرد و تاکيد کرد: ائمه جماعات مساجد مي توانند در تربيت و پرورش نسلي انقلابي نقش آفريني کنند.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي جنوب کرمان عنوان کرد: در هر دولتي براي پايه ريزي فعاليت هاي کانون هاي مساجد، برنامه ريزي هايي انجام شده است و در دولت گذشته نيز فعاليت هاي کانون ها با راه اندازي سامانه بچه هاي مسجد و آغاز رويدادهاي ملي فهما، از حالت سنتي به مدرنيته تبديل شد.

وي بچه‌هاي مسجد را سرشار از استعداد دانست و خاطرنشان کرد: در منطقه جنوب کرمان تاکنون تعدادي از فعالان مسجدی با استعداد عضو کانون هاي فرهنگي هنري توانسته اند با توليد سرود، انيميشن، فيلم کوتاه، موشن گرافيک و غيره حائز رتبه هاي برتر کشوري شوند.

اسحاقي با تاکيد بر اين که بيانات مقام معظم رهبري در راس فعاليت هاي کانون هاي مساجد قرار دارند، اظهار کرد: طي سال هاي گذشته يکي از دغدغه هاي مهم ايشان توجه به اقتصاد مقاومتي بوده که الحمدالله به همت تعدادي از کانون هاي مساجد منطقه در لبيک به منويات مقام معظم رهبري فعاليت هاي اقتصادي نيز صورت گرفته است.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي جنوب کرمان تاکيد کرد: يکي از محورهاي فعاليت کانون هاي مساجد جنوب کرمان برگزاري دوره هاي آموزش سبک زندگي ايراني اسلامي در مساجد است که با توجه به شرايط کرونايي اغلب به صورت مجازي و گاهي نيز حضوري برگزار مي‌شوند.

وي کانون هاي مساجد جنوب کرمان را بازويي توانمند براي توسعه و گسترش برنامه هاي فرهنگي و هنري در سطح منطقه، دانست و ابراز کرد: علي رغم محدوديت هاي کرونايي اما بچه هاي مسجدي کانون ها واقعا به شکل انقلابي و جهادي در راستاي ترويج معارف دين اسلام و فرهنگ و هنر اسلامي فعاليت مي کنند.

اسحاقي در خاتمه عنوان کرد: مي توان گفت؛ فعاليت هاي برخي از کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در سطح منطقه جنوب کرمان در حد يک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي است.