نشست برنامه‌ریزی هفته کتاب ستاد فهما جنوب کرمان برگزار شد
نشست برنامه‌ريزي هفته کتاب ستاد فهما جنوب کرمان برگزار شد

نشست برنامه‌ریزی هفته کتاب ستاد فهما جنوب کرمان برگزار شد

نشست برنامه‌ريزي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد جنوب کرمان به مناسبت هفته کتاب برگزار شد.
شناسه خبر : 31894 تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما)جنوب کرمان؛ صبح امروز ۱۸ آبان ماه نشست برنامه ريزي بزرگداشت هفته کتاب با حضور «مجید خوبی زاده» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان برگزار شد.

خوبی زاده  در ابتدای این نشست با بيان اين مطلب که در تقويم جمهوري اسلامي ايران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه به نام هفته کتاب نامگذاري شده است، گفت: نامگذاري هفته اي تحت اين عنوان نشان اهميت افزايش سرانه مطالعه در جامعه است.

  مدير ستاد فهماي جنوب کرمان بيان کرد: اين ستاد در راستاي بزرگداشت هفته کتاب يکسري برنامه براي اجرا در سطح کانون هاي فهماي مساجد جنوب کرمان در نظر گرفته است که در قالب بسته پيشنهادي ارائه مي شود.

وی در تشريح اين برنامه ها، افزود: يکي از برنامه هاي پيشنهادي برپايي ميز کتاب در نماز جمعه و نمايشگاه کتاب درون مسجدي است بنابراين کانون هاي فهما مي توانند با هدف آشنايي مردم با کتاب هاي مفيد و ارزشمند نسبت به اجراي اين برنامه ها اقدام کنند.

خوبي زاده تاکيد کرد: طرح شنبه هاي با کتاب مساجد که از برنامه هاي رواق کتاب در سومين رويداد ملي فهما است توانسته فرصتي را براي ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني در مناطق مختلف به ويژه مناطق محروم و کم برخوردار را فراهم کند.

مدير ستاد فهماي جنوب کرمان ادامه داد: قصد داريم در هفته کتاب با محوريت ائمه جمعه و جماعات مساجد که از افراد تاثيرگذار جامعه هستند، طرح شنبه هاي کتاب را به صورت حضوري و يا مجازي برگزار کنيم.

وي خاطرنشان کرد: از آنجايي که يکي از دغدغه هاي اصلي مقام معظم رهبري مقوله کتاب و کتابخواني است و ايشان نيز کتاب هاي متعددي براي مطالعه معرفي کرده اند بنابراين طرح شنبه هاي کتاب در اين هفته با رويکرد معرفي اين کتاب ها اجرا مي شود.

خوبي زاده اضافه کرد: اليته کانون هاي فهما نيز مي توانند طرح شنبه هاي کتاب را با اولويت معرفي کتاب هاي مقام معظم رهبري اجرا کنند. مدير ستاد فهماي جنوب کرمان توليد محتوا در فضاي مجازي را از ديگر برنامه هاي پيشنهادي هفته کتاب برشمرد و گفت: کانون هاي فهما مي توانند سخنان مقام معظم رهبري درباره کتاب و کتابخواني را به صورت کليپ و يا عکس نوشت توليد کرده و در فضاي مجازي منتشر کنند.

وي ابراز کرد: بازديد از کتابخانه هاي فعال کانون هاي مساجد و تجليل از فعالان حوزه کتاب و کتابخواني که در مسابقات کتابخواني دومين رويداد ملي فهما حائز رتبه برتر شده اند، در دستور کار برنامه هاي هفته کتاب اين ستاد قرار دارد.

خوبي زاده در خاتمه ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني را از دغدغه هاي اين ستاد قلمداد کرد و افزود: سعي داريم از هفته کتاب به عنوان يک فرصت براي تحقق اين مهم بهره کافي را ببريم.