نگاهی به کتاب «ازدواج از منظر اسلام و دانشمندان غرب» به قلم یک نویسنده مسجدی
نگاهي به کتاب «ازدواج از منظر اسلام و دانشمندان غرب» به قلم يک نويسنده مسجدي
مدیر کانون پیامبر رحمت (ص) قلعه گنج خبر داد؛

نگاهی به کتاب «ازدواج از منظر اسلام و دانشمندان غرب» به قلم یک نویسنده مسجدی

حجت الاسلام محمد کرمي، مدير کانون فرهنگي هنري پيامبر رحمت(ص) قلعه گنج، خبر از انتشار کتاب جديد خود با عنوان «ازدواج از منظر اسلام و دانشمندان غرب» داد.
شناسه خبر : 32177 تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۴

حجت الاسلام «محمد کرمي» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) جنوب کرمان، ضمن گراميداشت هفته کتاب و کتابخواني، گفت: بيش از ۵ سال است که در حوزه نويسندگي فعاليت دارم و تاکنون کتاب‌های مختلفی از جمله کتاب «ازدواج از منظر اسلام و دانشمندان غرب» را به رشته تحرير در آورده ام.

 

مدير کانون فرهنگي هنري پيامبر رحمت (ص) قلعه گنج افزود: اين کتاب در مدت زمان تقريبي ۲ سال تاليف و سپس سال گذشته در ۱۰۰ نسخه به چاپ رسيد.

وي با بيان اين مطلب که دو هدف مهم را براي تاليف کتاب ازدواج از منظر اسلام و دانشمندان غرب را دنبال کردم، ابراز کرد: آرزوي هر دختر و پسري اين است که پس از ازدواج خوشبخت شود بنابراين در گام اول هدف از نگارش اين کتاب را شعار انتخاب عاقلانه مساوي با زندگي عاشقانه، قرار دادم و در گام دوم نيز سعي کردم با ارائه راهکارها زوجين را با آئين همسرداري آشنا کنم.

 

 حجت الاسلام کرمي با اشاره به اين که کتاب آثار ازدواج از نظر اسلام و دانشمندان غرب را در پنج بخش نگاشته است، بيان کرد: سعي کردم در اين کتاب به موضوعاتي همچون ازدواج از نظر لغت، اصطلاح و دانشمندان غربي، تاثير ازدواج بر فرد و جامعه، راه هاي کسب آرامش با ازدواج، رفتارهاي آرام‌بخش در کانون گرم خانواده، شناخت اجمالي از غريزه جنسي و راه هاي درمان انحرافات و غرايز جنسي از ديدگاه آيات و روايات، توليد نسل از نظر اسلام و دانشمندان غربي، انگيزه مادران در تربيت فرزندان، رشد معنوي با ازدواج در آيات و روايات و تاثير اين رشد معنوي بر فرد و جامعه، بپردازم.

مدير کانون پيامبر رحمت (ص) قلعه گنج افزايش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج را از معضلات جامعه امروز برشمرد و ادامه داد: دومين کتاب در دست تاليف با محوريت وجود برخي سنت هاي و باورهاي اشتباه همچون ازدواج هاي اجباري در جنوب کرمان است.

وي اظهار کرد: در اين کتاب سعي کردم به آداب و رسوم مردمان جنوب کرمان در زمينه ازدواج بپردازم.  حجت الاسلام کرمي عنوان کرد: سومين کتاب با موضوع تکفير از ديدگاه علماي حنفيه است که آماده چاپ است که به دليل عدم توان مالي و نيز عدم حمايت نهادهاي فرهنگي تاکنون موفق به چاپ آن نشده ام.

 مدير کانون پيامبر رحمت (ص) قلعه گنج در خاتمه يادآور شد: چند سالي است که در حوزه خانواده فعاليت دارم و بر همين اساس براي زوجين دوره هاي مشاوره برگزار مي کنم.