تعداد 80 باب کانون فرهنگی در شهرستان رودبار جنوب فعالیت دارند
تعداد 80 باب کانون فرهنگي در شهرستان رودبار جنوب فعاليت دارند
مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان:

تعداد 80 باب کانون فرهنگی در شهرستان رودبار جنوب فعالیت دارند

خوبي‌زاده، در ديدار با امام جمعه، فرماندار و رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان رودبار جنوب اظهار کرد: تعداد 80 باب کانون فرهنگي هنري در اين شهرستان فعاليت مي‌کنند.
شناسه خبر : 33050 تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۹:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌اي(فهما) جنوب کرمان: «مجید خوبی زاده»  امروز سه‌شنبه 16 آذرماه  به رودبار جنوب سفر کرده و  با امام جمعه، فرماندار و رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان ديدار و گفت و گو کرد.

«مجيد خوبي زاده» در حاشيه اين ديدار، گفت: اين ديدار با هدف ارائه گزارشي از فعاليت هاي کانون‌هاي مساجد منطقه در سومين رويداد ملي فهما و همچنين بهره مندي از حمايت هاي مادي و معنوي مسئولين اين شهرستان از فعاليت هاي کانون ها انجام شد.

مدير ستاد فهماي جنوب کرمان کانون هاي مساجد را ظرفيت مطلوبي براي جذب نوجوانان و جوانان به مسجد برشمرد و افزود: در شهرستان رودبار جنوب قريب ۸۰ کانون فهما وجود دارد که با اجراي برنامه هاي مختلف در راستاي تحقق اين مهم گام بر مي دارند.

وي بيان کرد: کانون فهماي امام خميني (ره) مبناي فعاليت خود را انجام برنامه هاي قرآني قرار داده و کانون فهماي شهيد باکري نيز در حوزه محروميت زدايي و خدمت به محرومين فعاليت دارد.

خوبي زاده محور اصلي فعاليت هاي کانون هاي فهما را فعاليت در حوزه هاي فرهنگي و هنري برشمرد.

مدير ستاد فهماي جنوب کرمان با اشاره به سامانه بچه هاي مسجد، عنوان کرد: زيست بوم مجازي بچه هاي مسجد موجب شده تا در فعاليت هاي کانون هاي فهما به خوبي انعکاس پيدا کنند.

وي اظهار کرد: در اين سامانه برنامه هاي خاصي به منظور استعداديابي بچه هاي مسجد طراحي شده است و فعاليت هاي قرآني يکي از اين برنامه هاي خاص که در قالب رواق نور در حال برگزاري است.

خوبي زاده ادامه داد: جشنواره قرآني مدها متان يکي از برنامه هاي قرآني رويداد ملي فهما است که بچه هاي مسجد مي توانند با مراجعه به سامانه بچه هاي مسجد در اين جشنواره شرکت کنند.

مدير ستاد فهماي جنوب کرمان ابراز کرد: با هدف کشف و پرورش استعدادهاي هنري، جشنواره هاي ترنج و قلم در اين سامانه طراحي شده است.

وي در پایان افزود: آخرين مدت زمان حضور در سومين رويداد ملي فهما تا پايان آذر ماه است بنابراين مي طلبد که مديران کانون ها نسبت به اين مهم توجه بيشتري داشته باشند چرا که مبناي ارزيابي کانون ها، حضور فعال در اين رويداد ملي است.