انسجام‌بخشی به برنامه‌های کانون‌های مساجد مهمترین دستاورد رویداد ملی فهما است
انسجام‌بخشي به برنامه‌هاي کانون‌هاي مساجد مهمترين دستاورد رويداد ملي فهما است
مدیر ستاد فهما جنوب کرمان:

انسجام‌بخشی به برنامه‌های کانون‌های مساجد مهمترین دستاورد رویداد ملی فهما است

خوبي‌زاده برگزاري رويداد ملي فهما را منجر به انسجام‌بخشي فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد دانست و افزود: اين رويداد زمينه فعاليت بچه‌هاي مسجد در عرصه‌هاي متنوعي را فراهم کرد.
شناسه خبر : 33246 تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۰:۱۸

«مجيد خوبي زاده» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، کشف استعدادهاي نوجوانان و جوانان را از مهمترين دستاوردهاي رويداد ملي فهما برشمرد و گفت: به دنبال آغاز فهما شاهد کشف استعدادهاي درخشاني در سطح کانون ها هستيم که تا پيش از اين ناشناخته بودند.

مدير ستاد فهماي جنوب کرمان با بيان اين مطلب که رويداد ملي فهما زمينه تبادل تجربيات کانون ها را فراهم کرده است، ابراز کرد: يکي ديگر از دستاوردهاي اين رويداد ملي، آشنايي بچه هاي مسجد با طرح و ايده هاي ديگر کانون ها و استفاده از تجربيات آنها است.

وي رويداد ملي فهما را موجب انسجام بخشي فعاليت هاي کانون هاي مساجد دانست و افزود: اين رويداد ملي زمينه اي را فراهم کرده تا بچه هاي مسجد بتوانند در برنامه هاي فرهنگي و هنري متنوع شرکت کرده و مهارت کسب کنند.

خوبي زاده فعاليت در زيست بوم مجازي بچه هاي مسجد را يکي از مزاياي رويداد ملي فهما قلمداد کرد و گفت: در ايام کرونا که امکان فعاليت و برگزاري دوره هاي آموزش حضوري در کانون هاي فهما نبود سامانه بچه هاي مسجد فرصتي را فراهم کرد تا اعضاي کانون ها بتوانند از دوره هاي آموزش مجازي بهره مند شوند.

مدير ستاد فهماي جنوب کرمان فعاليت هاي کانون هاي فهماي منطقه براي جذب نوجوانان و جوانان را قابل توجه دانست و عنوان کرد: کانون فاطمه ها يکي از کانون هاي جنوب کرمان است که براي جذب نوجوانان و جوانان فعاليت هاي کتابخواني را دنبال مي کند.

وي بيان کرد: اين کانون در همين راستا طرح و ايده هاي خلاقانه اي را براي ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني در بين نوجوانان و جوانان دهکهان دنبال مي کند.

خوبي زاده ادامه داد: کانون فهماي شهيد باکري نيز محروميت زدايي، خدمت رساني به محرومين و همچنين اجراي برنامه هاي فرهنگي در مناطق محروم و کم برخوردار را در اولويت برنامه هاي فهما ۱۴۰۰  قرار داده است.

مدير ستاد فهماي جنوب کرمان نگاه کانون هاي فهماي منطقه به ترويج معارف قرآن کريم را نگاهي ويژه دانست و اظهار کرد: برخي از کانون ها فعاليت هاي خود را معطوف به آموزش قرآن کريم کرده و در حال آموزش رشته هاي مختلف قرآني هستند.

وي با يادآوري اين که در سال هاي گذشته برخي کانون ها فعاليت هاي تخصصي در زمينه هاي مختلف انجام داده اند، ابراز کرد: يکي از کانون هاي فهماي منطقه به طور ويژه در حوزه عترت و مباحث مهدويت فعاليت مي کند.

خوبي زاده اضافه کرد: کانون فهماي ولايت نيز توانسته با تربيت نوجوانان مسجدي، گروه سرود شهيد پايدار را راه اندازي کند که يکي از گروه هاي سرود برتر کشوري است.

مدير ستاد فهماي جنوب کرمان عنوان کرد: تجربه رويدادهاي ملي گذشته نشان مي دهد که براي حضور پر شور کانون ها در سومين رويداد ملي فهما بايد از آنها حمايت مالي ويژه اي شود تا با انگيزه در اين رويداد شرکت کنند.

وي يکي از معضلات و مشکلات بسياري از کانون هاي فهماي منطقه را مشکل اينترنت برشمرد و گفت: متاسفانه طبق اخبار قريب ۸۰۰ روستا فاقد اينترنت پر سرعت هستند بنابراين کانون ها براي بارگزاري گزارش برنامه ها، عکس و يا فيلم در سامانه بچه هاي مسجد با مشکل مواجه اند.

خوبي زاده در خاتمه توجه به نوجوانان و جوانان در رويداد ملي فهما را اقدامي مطلوب دانست و بيان کرد: از آنجايي که بخشي از اهالي مسجد ميانسال و بزرگسال تشکيل هستند بهتر است در رويداد ملي فهماي آينده براي آنها نيز برنامه هايي در نظر گرفته شود.