سرپرست ستاد فهما جنوب کرمان خبر داد
سرپرست ستاد فهما جنوب کرمان خبر داد
راه اندازی پایگاه های قرآنی مساجد محور نشست با قاریان جنوب کرمان

سرپرست ستاد فهما جنوب کرمان خبر داد

جعفر نيک نفس راه اندازي پايگاه هاي قرآني مساجد را يکي از مطالبات مقام معظم رهبري عنوان کرد و افزود: در اين راستا قرار است هر مسجد به يک پايگاه قرآني تبديل شود و در اين راستا برگزاري نشست با قاريان و فعالان قرآني امري ضروري بود.
شناسه خبر : 56442 تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتباطات رسانه ای فهمای جنوب کرمان، جعفر نیک نفس از برگزاری نشست هم اندیشی و برنامه ریزی طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی، خبر داد و گفت: این نشست با حضور جمعی از قاریان برجسته و فعالان قرآنی در ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان برگزار شد.

جعفر نیک نفس راه اندازی پایگاه های قرآنی مساجد را یکی از مطالبات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: در این راستا قرار است هر مسجد به یک پایگاه قرآنی تبدیل شود و در این راستا برگزاری نشست با قاریان و فعالان قرآنی امری ضروری بود.

سرپرست ستاد فهمای جنوب کرمان بیان کرد: قصد داریم با استفاده از ظرفیت قاریان توانمند هفته ای یک بار کرسی های تلاوت مجلسی در مساجد برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و انس با قرآن کریم، صوت و صدای خوش قاریان است.

نیک نفس بیان کرد: انتظار می رود قاریان و فعالان قرآنی جنوب کرمان در تحقق تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی با ما همکاری و همراهی کنند چرا که این مهم در واقع عمل به منویات مقام معظم رهبری است.

سرپرست ستاد فهمای جنوب کرمان طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی را راهکاری برای ترویج سبک زندگی قرآنی و تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم دانست و افزود: برای اجرای هر چه دقیق تر این طرح، یک شورای مشورتی متشکل از قاریان توانمند تشکیل خواهیم داد.

نیک نفس اظهار کرد: با حمایت ویژه ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور پنج محله کم برخوردار از نعمت پایگاه های قرآنی بهره مند خواهند شد.

سرپرست ستاد فهمای جنوب کرمان از تولید دو مستند مسجد پایگاه قرآنی خبر داد و گفت: به سفارش ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور مستند سوم نیز در حال تولید است.

وی برپایی کرسی های تلاوت مجلسی قرآن کریم را یکی از برنامه های دهه فجر امسال برشمرد و عنوان کرد: این کرسی ها از ۱۷ تا ۲۲ بهمن ماه به میزبانی مساجد سطح منطقه برگزار خواهند شد.

نیک نفس با اشاره به استفاده از ظرفیت قاریان منتخب طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی در کرسی های تلاوت مجلسی، بیان کرد: در این کرسی ها علاوه بر تلاوت آیاتی از قرآن کریم، امام جماعت مسجد نیز به بیان تفسیر این آیات خواهند پرداخت.
 
سرپرست ستاد فهمای جنوب کرمان با بیان اینکه پایه گذاری طرح تلاوت نور از کانون های فرهنگی هنری مساجد است، ابراز کرد: علاقه مردم به تلاوت قرآن کریم و سادگی اجرای این طرح، باعث شد تا پس از مدتی طرح تلاوت نور در مساجد کشور گسترش یابد.

وی یادآور شد: در طرح تلاوت نور هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد یک صفحه از قرآن کریم تلاوت می شود.