تربیت دینی نوجوانان و جوانان در اولویت برنامه هاست
تربيت ديني نوجوانان و جوانان در اولويت برنامه هاست
سرپرست ستاد فهمای جنوب کرمان:

تربیت دینی نوجوانان و جوانان در اولویت برنامه هاست

جعفر نيک نفس از تشکيل حلقه هاي تربيتي معرفتي چهره به چهره در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد جنوب کرمان خبر داد و گفت: اين طرح با هدف تربيت ديني نوجوانان و جوانان برگزار خواهد شد.
شناسه خبر : 58043 تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۲

به گزارش روابط عمومی ارتباطات رسانه ای فهما جنوب کرمان، جعفر نیک نفس گفت: یکی از رویکردهای این ستاد برگزاری نشست های هم اندیشی و هم افزایی با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

سرپرست ستاد فهمای جنوب کرمان افزود: این نشست ها با هدف اطلاع یافتن از مشکلات و وضعیت کانون های فرهنگی برگزار می‌شوند و کمک می کنند تا با تعامل و هم افزایی راهی برای برون رفت از مشکلات کانون ها پیدا کرد.

وی افزود: تاکنون نشست هایی با مدیران کانون های فرهنگی هنری شهرستان های کهنوج و قلعه گنج برگزار کرده ایم.

نیک نفس اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی را یکی دیگر از برنامه های این ستاد برشمرد و اظهار کرد: تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی از دغدغه های مقام معظم رهبری است و ما در راستای عمل به منویات ایشان با جدیت این طرح را دنبال خواهیم کرد.

سرپرست ستاد فهمای جنوب کرمان ادامه داد: مخاطبین این طرح، نمازگزاران و اهالی مساجد به ویژه نوجوانان و جوانان هستند.

وی عنوان کرد: قصد داریم در بهمن ماه در راستای اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی، تلاوت مجلسی قرآن کریم را با حضور قاریان توانمند و برجسته به صورت هفتگی برگزار کنیم.

جعفر نیک نفس با اشاره به طرح بشری، یادآور شد: بشری یک طرح قرآنی نوین است که با هدف توانمندسازی مربیان قرآن کریم اجرا می شود و ما سعی داریم این طرح را برای فعالان قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا کنیم.

سرپرست ستاد فهمای جنوب کرمان از تشکیل حلقه های تربیتی معرفتی چهره به چهره در کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان خبر داد و گفت: این طرح با هدف تربیت دینی نوجوانان و جوانان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که طرح چهره به چهره فرصتی برای آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان با مباحث اعتقادی است، خاطرنشان کرد: این طرح زمینه تقویت باورهای دینی نوجوانان و جوانان را فراهم می کند.

نیک نفس توانمندسازی مدیران کانون های مساجد جنوب کرمان را یکی دیگر از اولویت های این ستاد برشمرد و ابراز کرد: در این راستا قصد داریم دوره های آموزشی برای مدیران کانون های فرهنگی هنری برگزار کنیم.

سرپرست ستاد فهمای جنوب کرمان اضافه کرد: به همین منظور در بهمن ماه با همکاری قرارگاه شهید آوینی جنوب کرمان دوره تربیتی آموزشی برای مدیران کانون ها و فعالان فرهنگی برگزار خواهیم کرد

وی با اشاره به این که ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: کتابخانه های کانون های مساجد فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح منطقه به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار است.