کانون ها بر اساس زیست بوم منطقه برنامه ریزی کنند
کانون ها بر اساس زيست بوم منطقه برنامه ريزي کنند
سرپرست ستاد فهمای جنوب کرمان:

کانون ها بر اساس زیست بوم منطقه برنامه ریزی کنند

«نيک نفس» گفت: فعاليت هاي کانون هاي مساجد در دو حوزه فرهنگ و هنر تعريف شده است و آنها بايد با توجه به زيست بوم منطقه خود، براي جذب نوجوانان و جوانان به مسجد برنامه ريزي کنند.
شناسه خبر : 60059 تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۴۶

به گزارش روابط عمومي ستادهماهنگي کانون هاي مساجد جنوب کرمان، نشست هم انديشي سرپرست این ستاد با مديران کانون هاي مساجد جازموريان برگزار شد.

«جعفر نيک نفس» در اين نشست، رسالت اصلي و فلسفه وجودي تشکيل کانون هاي مساجد را مقابله با تهاجم فرهنگي دشمنان دانست و گفت: مديران بايد با برگزاري نشست هاي تبييني، اعضاي کانون ها را به سلاح معرفت و شناخت نسبت به جنگ نرم دشمن مجهز کنند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: فعاليت هاي کانون هاي مساجد در دو حوزه فرهنگ و هنر تعريف شده است و کانون هاي مساجد بايد با توجه به زيست بوم منطقه خود، برنامه هاي فرهنگي هنري براي جذب نوجوانان و جوانان به مسجد اجرا کنند.

وي با اشاره به ضرورت پيوند مدرسه و خانه با مسجد، خاطرنشان کرد: کانون ها مي توانند پل ارتباطي بين مدرسه و خانه با مسجد باشند و زمينه حضور دانش آموزان به مسجد را فراهم کنند.

نيک نفس با اشاره به اجراي طرح « مسجد پايگاه قرآني» اظهار کرد: اين طرح  در راستاي مطالبه مقام معظم رهبري مبني بر تبديل هر مسجد به يک پايگاه قرآني در سطح کانون هاي مساجد شکل گرفت.

سرپرست ستاد کانون های مساجد  جنوب کرمان گفت: اين طرح همراه با برگزاري کرسي هاي تلاوت مجلسي قرآن کريم و تفسير آياتي از قرآن کريم و دعوت از قاريان برجسته برگزار مي‌شود.

وي عنوان کرد: مهماني قرآني يکي از طرح هاي ابتکاري اين ستاد در راستاي برگزاري کرسي هاي تلاوت مجلسي قرآن کريم است که هفته اي يکبار به ميزباني يک کانون فرهنگي هنري برگزار مي‌شود.

نيک نفس گفت: در مهماني قرآني مساجد همجوار کانون هاي فرهنگي هنري با مشارکت هم کرسي تلاوت مجلسي قرآن کريم را بر پا مي کنند.